!!!... ~~ яυzgαяıη υğяαмαуı ѕєω∂ιğι мєкαηα нσşgєℓ∂ιηιz ~~ ...!!!
~~ ...sitemizden ücretsiz faydalanabilmek için lütfen üye olunuz... ~~
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3952
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd T8xoiw


Join the forum, it's quick and easy

!!!... ~~ яυzgαяıη υğяαмαуı ѕєω∂ιğι мєкαηα нσşgєℓ∂ιηιz ~~ ...!!!
~~ ...sitemizden ücretsiz faydalanabilmek için lütfen üye olunuz... ~~
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3952
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd T8xoiw
!!!... ~~ яυzgαяıη υğяαмαуı ѕєω∂ιğι мєкαηα нσşgєℓ∂ιηιz ~~ ...!!!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd

Aşağa gitmek

GMT - 1 Hours Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd

Mesaj tarafından kanunsuz Cuma Mart 19, 2010 7:05 pm

Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 288184


Renault, 1996 yılında ilk kez pazara Scenic modelini sunduğunda, kompakt MPV sınıfını da yaratmış oldu. 1997’de Avrupa’da Yılın Otomobili ödülünü alan Scenic’in ardından pek çok marka bu sınıfa yönelik temsilcisini ortaya çıkardı. Testini gerçekleştirdiğimiz Grand Scenic modeliyse uzatılmış aks aralığıyla ilk kez ikinci nesil Scenic ile karşımıza çıktı. Bu yılın Mayıs ayında üçüncü nesliyle üretime giren Scenic’in Türkiye’de sadece Grand Scenic versiyonu satılıyor. Renault’nun iddiasına göre ailelerin günlük yaşantısını kolaylaştırmak amacıyla tasarlanan Grand Scenic bakalım bu iddiasını ne ölçüde gerçekleştirebiliyor?
Dış tasarım
Tamamen yenilenen Grand Scenic tasarımıyla markanın son dönem trendini yansıtıyor. Küçültülmüş radyatör ızgarası ve onu kapatan logoyu da barındıran bölüm Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 965452 Laguna’dan tanıdık. Grand Scenic önden çamurluklara kadar uzanan büyük farları, bumerang şeklindeki arka stop lambaları ile güçlü bir duruş gösteriyor. Selefinin yumuşak çizgileri yerine Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 965452 Grand Scenic daha sportif ve agresif bir görünüme sahip. Yandan incelendiğinde uzatılmış şasinin etkileri kolaylıkla görülüyor. Renault standart Scenic’in boyutlarını artırarak ürettiği Grand Scenic ile 7 kişilik rakipleriyle mücadele etmeyi planlamış. Otomobilin Türkiye pazarındaki en büyük rakipleri Toyota Verso, Citroen Grand C4 Picasso olarak sıralanıyor. 4560 mm uzunluğa sahip olan Grand Scenic, bu disiplinde Grand C4 Picasso’dan kısa, Toyota Verso’dan uzun kalıyor.


İç mekan
Grand Scenic’in iç tasarımından genel anlamda selefine göre büyük bir yapısal değişiklik yapılmamış. Gösterge tablosu yine kokpitin ortasına konumlandırılmış. Ancak malzeme kalitesinde ciddi bir artış yaşanmış. Dijital göstergelerin yanına navigasyon ekranı konumlandırılmış. Orta konsoldaysa güncel Megane serisinden transfer müzik ve klima sistemine yer verilmiş. Vites kolunun önüne Aux girişleri konumlandırılmış. Uluorta duran bu girişlerin kapaklı bir gözün ardından bulunması daha iyi olabilirdi. Otomobilin hareketli kolçak sistemi eski Scenic’ten tanıdık. Bu kolçağın entegre edilen navigasyon kumanda paneli, çok kolay kullanıma sahip.
Grand Scenic hem diz mesafesi hem de baş mesafesi rahat bir kullanım için bizden çok olumlu bir not aldı. Tamamen arka bagaj zeminine gizlenen 3 koltuk sırasının kullanımı yeterli pratiklikte. 564 litrelik bagaj hacmi yeterli düzeyde. Arka koltuk sırası açıldığında bu hacim 208 litreye kadar geriliyor.

Performans ve sürüş
Selefine göre süspansiyonu sertleştirilen Scenic, virajlarda hafif bir salınıma rağmen izini kaybetmeyerek güven verdi. Aracın direksiyon sistemiyse hisli yapısıyla beğenimizi kazandı. Grand Scenic’te Renault ailesinin pek çok modelinde de görev yapan 1.5 litre hacminde dizel bir motor görev yapıyor. Bu motor 4000d/d’de 105hp güç, 2000d/d’deyse 240Nm tork üretiyor. Aracın 1.5 tona yaklaşan ağırlığı performansı perdeliyor. Ancak zaten bu sınıftaki bir araçtan da sportif bir performans beklemek haksızlık olur. Dizel motor, avantajını akaryakıt istasyonunda gösteriyor. 100km’de sergilediği 5.6 litrelik tüketim ekonomist yapısını kanıtlıyor.Otomobilin bizce en büyük eksiği otomatik vites seçeneğinin olmaması, bu sebeple bu sınıftan beklenen konforu elde edemedik.


Güvenlik
Renault Grand Scenic Euro-NCAP testinden artık bir Renault geleneği olan “beş yıldızı” almayı başarmış bir otomobil. Güvenlik kafesindeki başarısı ile bu nota erişen Grand Scenic, sadece ESP’nin standart olması yönünde uyarılmıştı.



Teknik veriler
Motor:1461 cc, dört silindirliYakıt tüketimi
Maksimum güç:105 Hp / 4000 d/dKarışık:5.1 lt/100km
Maksimum tork:240 Nm / 2000 d/dŞehirdışı
4.6lt/100km
Maksimum hız:180 km/sŞehiriçi
5.9lt/100km
0-100 km/s hızlanma:12.6 sn
Boyutlar (u/g/y):4560/1845/1645 mm
Ağırlık:1485 kg
Aktarma:Önden çekişliFİYAT
Şanzıman:

6 İleri Manuel
21.12.2009
Lastikler:205/55 R16Grand Scénic Privilège 1.5 dCi 105 bg 7 kişi49.150 TL
Frenler (ön/arka):Hava Kanallı Disk /Disk
Depo hacmi:60 lt
Bagaj hacmi:208 -2063 lt
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3154_20091222151613625_renault_scenic_grand01
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3154_20091222151614093_renault_scenic_grand03
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3154_20091222151614703_renault_scenic_grand06
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3154_20091222151614921_renault_scenic_grand07
Renault Grand Scenic 1.5 Dci 105 HP...xd 3154_20091222151710015_renault_scenic_grand12
BY KANUNSUZ ARAŞTIRMASIDIR...
kanunsuz
kanunsuz
Administrator

Administrator

MESAJ SAYISI : 131 YAŞ : 28 KAYIT TARİHİ : 25/01/10 NEREDEN : istanbul

https://ruzgar-prensi.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz